這首一開始聽的時候.......

說真的沒啥感覺~_~

結果多聽幾次之後

反而整個愛上這個感覺

歌詞也寫得很令人惆悵阿........... :(






Ed Sheeran - Photograph



Loving can hurt, loving can hurt sometimes
But it's the only thing that I know
When it gets hard, you know it can get hard sometimes
It is the only thing that makes us feel alive

愛會傷人 愛有時會傷人
而愛是我唯一了解的東西
當它變得艱難 你知道它有時會變得艱難
但這也是唯一能讓我們感覺到自己還活著的東西

We keep this love in a photograph
We made these memories for ourselves
Where our eyes are never closing
Hearts are never broken
And time's forever frozen still

我們將愛留在相片當中
我們留下那些屬於我們的回憶
那是個我們雙眼從未闔上
心從未受傷
而時間永遠停滯如前的地方

So you can keep me
Inside the pocket of your ripped jeans
Holding me closer 'til our eyes meet
You won't ever be alone, wait for me to come home

所以你能將我留在
你破舊牛仔褲的口袋裏頭
緊握著我 直到你雙眼看到了我
你永遠不會是孤獨的 等我回來吧

Loving can heal, loving can mend your soul
And it's the only thing that I know, know
I swear it will get easier,
Remember that with every piece of you
Hm, and it's the only thing we take with us when we die

愛能療癒 愛能填滿你的靈魂
而愛是我唯一了解的東西
我相信 這將會越來越輕鬆
記住每個與你的片段
恩 而這也是當我們逝去時唯一可以帶走的東西

Hm, we keep this love in this photograph
We made these memories for ourselves
Where our eyes are never closing
Hearts were never broken
And time's forever frozen still

恩 我們將愛留在相片當中
我們留下那些屬於我們的回憶
那是個我們雙眼從未闔上
心從未受傷
而時間永遠停滯如前的地方

So you can keep me
Inside the pocket of your ripped jeans
Holding me closer 'til our eyes meet
You won't ever be alone

所以你能將我留在
你破舊牛仔褲的口袋裏頭
緊握著我 直到你雙眼看到了我
你永遠不會是孤獨的 等我回來吧

And if you hurt me
That's okay baby, only words bleed
Inside these pages you just hold me
And I won't ever let you go
Wait for me to come home
Wait for me to come home
Wait for me to come home
Wait for me to come home

如果你曾傷害了我
這也無妨阿 寶貝 只不過是幾個字而已
在這回憶裏頭 你只管緊握著我
而我也不會讓你離去
等我回來吧
等我回來吧
等我回來吧
等我回來吧

You can fit me
Inside the necklace you got when you were sixteen
Next to your heartbeat where I should be
Keep it deep within your soul

你可以把我放進那個你16歲時得到的項鍊裏頭
在你的心跳旁 那個我該在的位置
將我好好地留在你的靈魂深處

And if you hurt me
Well, that's okay baby, only words bleed
Inside these pages you just hold me
And I won't ever let you go

如果你曾傷害了我
這也無妨阿 寶貝 只不過是幾個字而已
在這回憶裏頭 你只管緊握著我
而我也不會讓你離去

When I'm away, I will remember how you kissed me
Under the lamppost back on Sixth street
Hearing you whisper through the phone,
"Wait for me to come home."

當我離去 我會記得你是如何的親吻我
在第六街的路燈背後
聽見你從電話那端傳來的呢喃
"等我 我就要回去了"



=======================================

天啊 這歌詞越咀嚼

真的是越有感覺阿........

輕輕的旋律 淡淡的唱著

那最誠摯的情感 QAQ

今晚就用這首歌來陪我入睡了........




arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 jesusray 的頭像
    jesusray

    胡言亂語

    jesusray 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()